Jestem eko – chronię środowisko

Zagęściło nam się dzisiaj na korytarzach szkolnych – odwiedzili nas uczniowie i uczennice klas VII i VIII, którzy przyszli na zajęcia rozwijające i ugruntowujące wiedzę na tematy związane z ochroną poszczególnych komponentów środowiska.
W programie spotkania przewidziano:

  1. Prelekcję pt. „Skutki zanieczyszczenia środowiska naturalnego”,
  2. Warsztaty pt. „Akcja segregacja”,
  3. Ćwiczenia pt. „Metody badań środowiska”.

18 marca to Światowy Dzień Recyklingu – posiadając wiedzę, wyrobisz nawyki, które ułatwią codzienne segregowanie i lokalne działania na rzecz środowiska.

Uczniowie

  • poznali procesy uzdatniania wód i oczyszczania ścieków takie jak: sedymentacja i flotacja,
  • zobaczyli na czym polega proces filtracji, mieli okazję filtrować zanieczyszczoną wodę przez różne materiały filtracyjne,
  • badali pH wody, soku, coli, mleka.

W ramach zajęć związanych z oceną poziomu hałasu zbadali poziom dźwięku w sali zachowując absolutną ciszę, w normalnych warunkach pracy w szkole, jak również mogli ocenić poziom hałasu w czasie głośnego zachowania uczniów w klasie. Wszystkie pomiary zostały odniesione do wartości normatywnych.

Jednym z zadań, które musieli wykonać uczniowie była segregacja odpadów bytowo – gospodarczych. Młodzież miała przypisać odpady do odpowiednich kolorów worków na śmieci:

  • żółtego,
  • niebieskiego,
  • zielonego,
  • białego,
  • brązowego,
  • czarnego.

Uczniowie dowiedzieli się także co to jest PSZOK, gdzie znajduje się w Pabianicach i jakie odpady powinny tam trafić.

Udostępnij post

Aktualności

Polityka cookies

Nasza strona internetowa korzysta z plików cookie w celu poprawy jakości usług oraz analizowania ruchu. Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie.

Przejdź do treści