Zagęściło nam się dzisiaj na korytarzach szkolnych – odwiedzili nas uczniowie i uczennice klas VII i VIII, którzy przyszli na zajęcia rozwijające i ugruntowujące wiedzę na tematy związane z ochroną poszczególnych komponentów środowiska.
W programie spotkania przewidziano:
- Prelekcję pt. „Skutki zanieczyszczenia środowiska naturalnego”,
- Warsztaty pt. „Akcja segregacja”,
- Ćwiczenia pt. „Metody badań środowiska”.
18 marca to Światowy Dzień Recyklingu – posiadając wiedzę, wyrobisz nawyki, które ułatwią codzienne segregowanie i lokalne działania na rzecz środowiska.
Uczniowie
- poznali procesy uzdatniania wód i oczyszczania ścieków takie jak: sedymentacja i flotacja,
- zobaczyli na czym polega proces filtracji, mieli okazję filtrować zanieczyszczoną wodę przez różne materiały filtracyjne,
- badali pH wody, soku, coli, mleka.
W ramach zajęć związanych z oceną poziomu hałasu zbadali poziom dźwięku w sali zachowując absolutną ciszę, w normalnych warunkach pracy w szkole, jak również mogli ocenić poziom hałasu w czasie głośnego zachowania uczniów w klasie. Wszystkie pomiary zostały odniesione do wartości normatywnych.
Jednym z zadań, które musieli wykonać uczniowie była segregacja odpadów bytowo – gospodarczych. Młodzież miała przypisać odpady do odpowiednich kolorów worków na śmieci:
- żółtego,
- niebieskiego,
- zielonego,
- białego,
- brązowego,
- czarnego.

Uczniowie dowiedzieli się także co to jest PSZOK, gdzie znajduje się w Pabianicach i jakie odpady powinny tam trafić.
